Ekonom: Epidemie nepozornosti přichází

Zdroj: Ekonom 24. 8.

Mixit ekonom 24.8. o Mixit ekonom 24.8. 2 Mixit ekonom 24.8.

Od marketérů po dělníky u pásu

Týdeníku Ekonom potvrdilo hned několik firem či pracovníků z různých odvětví, že pracují na „zkrocení“ roztříštěné pozornosti či potřeby být neustále k dispozici. „Ano, vnímáme tahle rizika a pro zaměstnance plánujeme sérii školení na téma time management a work‑life balance v době sociálních sítí,“ tvrdí například Rostislav Starý, jeden z majitelů reklamní agentury Konektor Social. Podobné workshopy zprostředkovává svým lidem i česká větev poradenské firmy KPMG. „Nabízíme zaměstnancům školení na zlepšení pozornosti, koučink a podobně,“ tvrdí Jan Pivoňka z HR oddělení společnosti. „Multitasking je překonaný. Důsledná práce s prioritami je pro úspěch zásadní,“ říká Pivoňka. Podle Lukáše Hány z poradenské společnosti Growjob Institute jsou nejčastěji rozpadem pozornosti ohrožení nejen pracovníci v marketingu, ale i zaměstnanci v médiích, centrech zákaznické podpory či odborníci na IT. „Příležitost zkrátka dělá zloděje,“ vysvětluje Hána. „Čím více pracujete s počítačem či internetem, tím větší šance je, že vás něco vyruší.“ Neustálé odbíhání zaměstnanců k telefonům však musela nedávno řešit i společnost Mixit, která vyrábí cereálie. Svým zaměstnancům používání telefonů při práci rovnou zakázala. Podobný přístup si však nemůže dovolit každý. V brněnské společnosti Kiwi, která se zabývá vyhledáváním letenek, vývojáři během dne standardně vypínají interní komunikační systém a kontrolují jej jen v předem stanovených časech. „Vyhnou se tím neustálým aktualizacím a novým zprávám,“ vysvětluje community manager společnosti Jan Bleha. „Někteří vývojáři zase pracují v noci, aby měli jistotu, že nebudou vyrušováni, jiní si berou home office,“ vysvětluje.

0 Košík Nahoru