Výhodné balíčky jsou zpět! 5 oblíbených sestav je připraveno zde. Nové mini Mixitky, seznamte se. 

F.O.O.D.: 3 chutné nápady

Zdroj: F.O.O.D. 11/2013

Mixit food listopad 1 o Mixit food listopad 1 Mixit food listopad 2

3 chutné nápady 

MOŽNÁ SE ZDÁ, ŽE DÍRY NA ČESKÉM TRHU JSOU UŽ UCPANÉ A ZAČÍT PODNIKAT V ZAVEDENÝCH OBORECH NELZE. O OPAKU VÁS PŘESVĚDČÍ NADŠENÍ AMATÉŘI. JEJICH PRODUKTY I CESTY K ZÁKAZNÍKOVI SE LIŠÍ, ALE SPOJUJE JE LÁSKA K JÍDLU, ORIGINALITA A ODVAHA. 

1. JÍZDA PO SÍTI 

Na začátku všeho byl nápad na mixování cereálií „na míru“ importovaný ze zahraničí. A otázka, zda může to, co funguje tam, fungovat i u nás, kde nejsou cereálie zdaleka tak populární. Stálo to rozhodně za pokus. Start byl z dnešního pohledu několika prostorných hal a skladů legrační. 
Firma začínala z malého suterénního bytu na pražských Vinohradech, kde Tomáš Huber (31) a Martin Wallner (29) ve volných chvílích k práci a ke studiu vlastnoručně na objednávku mixovali a prodávali přímo ze dveří. Vsadili tenkrát na to, že firma musí mít kromě kvalitních produktů také dobrý název a poutavý design, a byla to sázka na jistotu. Jejich obaly a další produkty jsou tak sympatické, vtipné a originální, že si lidé dávají jejich müsli k Vánocům jako dárky. A každý nový model vyvěšený na Facebooku dnes vyvolá senzaci. Mixit je totiž hlavně o internetu – kluci v počátcích zkoušeli kromě internetového prodeje štěstí i naživo na farmářských trzích, ale brzy vyhodnotili, že právě jejich produkty sviští po síti daleko lépe. 

Ovoce jako živé 

Od nesmělých pokusů s prvními dodavateli odebírá dnes Mixit od zhruba padesáti různých firem. 
Upřednostňuje české výrobce, nejen kvůli podpoře místního trhu, ale i kvůli operativnější spolupráci. Svůj největší hit – lyofilizované ovoce – však musejí kupovat ze zahraničí a mají ho ve svých směsích na tuzemském trhu jako jedni z mála. Sušení mrazem (lyofilizace) je náročná a drahá technologie, do níž se zdejší firmy zatím nepustily. Ovoce, které prošlo tímhle procesem, si zachovává chuť i aroma v porovnání s klasicky sušeným ovocem. Navíc žádná chemie nebo cukr navíc. 

Pořád nové nápady 

Kromě základních tubusů s namixovaným müsli jsou v nabídce Mixitu také tyčinky, kaše a speciální čokolády a teď se chystají na vlastní sušenky. A jak všechny nové věci vznikají? Alespoň jednou týdně se po odchodu zaměstnanců zavřou Martin s Tomášem v kanceláři a do hluboké noci vymýšlejí a hrají si s novými nápady i chutěmi. 
Ve zbylých dnech slouží, jak sami říkají, dvanáctky. „No, vedeme jen takový mírný osobní život,“ podotýká Martin. Na otázku, zda by chtěli zvolnit, však svorně odpovídají, že je to takhle zatím baví a že doufají, že firma se bude dál utěšeně rozrůstat. 

0 Košík Nahoru