Výhodné balíčky jsou zpět! 5 oblíbených sestav je připraveno zde. Nové mini Mixitky, seznamte se. 

Forbes: Lehčí život online aneb Co všechno už v Česku seženete přes internet

Zdroj: Forbes 02/2014

Mixit forbes 2 o Mixit forbes 2 Mixit forbes 2 2

Lehčí život online aneb Co všechno už v Česku seženete přes internet

Spotify, Yelp a Airbnb jsou nejvýraznější příklady globálních projektů, které se v posledních měsících naučily česky. I domácí podnikatelé se ale snaží přinášet nové služby, které stojí za pozornost - tady je několik příkladů, jak si díky nim můžete usnadnit život přes internet.

1. Léky a zdraví Průkopníkem, který ukázal, že to jde i online, byl bezpochyby obchod s kontaktními čočkami VašeČočky.cz. Loni zažil nejúspěšnější rok historie s růstem obratu o 83 procent na 200 milionů korun a expanzí do Británie, Itálie, Španělska, Dánska a Francie. V jeho stopách jde nyní i online lékárna Pilulka.cz, která je na trhu přibližně půl roku a za níž stojí podnikatel Martin Kasa, zakladatel e-shopu Kasa.cz.
Jeho byznys s čočkami má už přes deset tisíc zákazníků a roste měsíčně o desítky procent.
„Dokážeme ve velkém vodit zákazníky i do partnerských kamenných lékáren, čemuž většina farmaceutických rádoby odborníků nechtěla věřit. Tržbu teď máme okolo tří milionů korun měsíčně, což odpovídá ve volně prodejných lécích přibližně deseti lékárnám,“ vypočítává Kasa, který ve farmacii chystá i další online projekty.
Podobně už čtvrtým rokem roste Mixit.cz, aktuálně meziročně o více než 100 procent, kde možnost namíchat si (a nechat si poslat) vlastní müsli využívají desítky tisíc zákazníků. Míchání vitaminů a potravinových doplňků podle vlastních potřeb zase od léta 2013 nabízí Mixturam.cz.
2. Originální design Zatímco velké řetězce si, pokud jde o bytové doplňky a internet, dávají načas, prostor na trhu využili jiní. Třeba server Bonami.cz - má přes 300 tisíc registrovaných uživatelů a měsíční obrat šest až osm milionů korun.
„Lidé u nás nakupují opakovaně a většinou víc věcí najednou, roste nám i průměrná hodnota objednávky,“ prozrazuje Václav Štrupl z Bonami.cz, který v minulosti spoluzakládal agenturu H1.cz a službu před rokem rozjel spolu s jabloneckou investiční firmou Miton (stojí též za Slevomatem či srovnávači cen Heuréka a Chytrý Honza).
Na stejnou vlnu naskočil třeba i obchod 4pure.cz, globální ambice má v tomto směru český projekt Designeros.com a podobná situace panuje i v prodeji originální módy od menších návrhářů, kde se loni rozhodl prosadit například portál Molo7.cz.
„Co se týče konkurence, přímo do segmentu home&decor se nikdo nehrne, ale samozřejmě je to perspektivní kategorie pro online, stejně jako fashion nebo dětské věci. Přitom třeba Ikea bude online prodávat nejdřív za rok a půl,“ dodává Štrupl. 3. Bazarové služby Nečekaný úspěch online bazaru s oblečením Votočvohoz.cz ukázal, že i tento segment má na internetu velký potenciál, který nekončí u Aukro.cz. Novinkou je například portál Kupvzáruce.cz, kde najdete pouze zboží se zárukou alespoň na další tři měsíce, nebo nedávno spuštěný Bazarobot.cz, který nepotřebné věci sám odveze, nafotí a prodá výměnou za podíl ze zisku.
„Za prvních pár měsíců jsme prodali zboží za statisíce korun a počet svozů se z měsíce na měsíc zdvojnásobuje. Díky vstupu investorů Adama Kurzoka a Martina Kasy se nám daří produkt postupně vylepšovat,“ říká Lubor Nosek, ředitel Bazarobota. „Společnost je masírována tím, že krize už skončila, začíná se nakupovat a s tím, jak se lidem začnou hromadit nepotřebné věci, dál poroste i poptávka po naší službě,“ věří.
4. Balíčkové nákupní kluby Co se týče pravidelně zasílaných balíčků se zbožím, v Česku se zatím všechno točí především kolem kosmetiky. A té vládne Ladybox.cz, který po sloučení se Senzabox.cz kontroluje prakticky 90 procent trhu. „Momentálně máme 27 tisíc registrovaných členů a loňské tržby byly přes deset milionů korun,“ říká zakladatel služby Jan Hlavsa s tím, že minulý rok nabídli kosmetiku od 92 značek. Nyní bude Ladybox shánět financování pro expanzi na Slovensko a do Polska a podle Hlavsy se dá brzy očekávat i rozšíření nabídky mimo kosmetiku. Své místo na trhu si drží i Chlapskázásilka.cz, která u nás pravidelné zasílání balíčků rozjela jako jedna z prvních. Pokud jde o inovace v modelu klasických nákupních klubů, nejvíce je nyní slyšet o službě Proděti.cz (taktéž se v ní angažuje Miton).
Jak říká její zakladatel František Peterka, loni se webu podařilo z nuly dostat až k současným 200 tisícům registrací s obratem v milionech korun měsíčně.
V plánu pro letošní rok je vstup na Slovensko a do Polska a obrat 100 milionů korun. „Online nakupování pro děti je opravdu ještě na počátku, například dětská móda a doplňky teprve startují, a vzhledem k cenám a nabídce v řetězcích skýtá nemalé možnosti,“ míní Peterka.
5. Jídlo a restaurace Spuštění DameJidlo.cz pod vedením Tomáše Čupra, zakladatele Slevomatu, dokázalo z okrajového segmentu rozvozů jídla během jediného roku udělat cosi samozřejmého a každodenního. DameJidlo.cz již zprostředkovalo více než 500 tisíc objednávek a aktuálně má v nabídce téměř tisíc restaurací. „Věřím, že se letos dostaneme blízko k půlmiliardě obratu a výraznému zisku. Mým osobním cílem je vybudovat po Slevomatu další miliardovou firmu na českém internetu,“ říká Čupr.
Brzy ho následovala ambiciózní FoodPanda.cz spadající pod Rocket Internet, miliardové německé impérium bratrů Samwerových, náskok jedničky trhu je ale stále značný.
Kromě toho se objevily také nové rezervační služby, které na jednu stranu přivádějí restauracím zákazníky a řeší jejich rezervační systém, a současně zákazníkům umožňují snadno rezervovat místa ve vyhlédnutých podnicích. Jsou to především Bookio.cz (tým z Lunchtime.cz) a Restu.cz (opět Miton). „V prosinci jsme usadili 50 tisíc hostů i přesto, že hosté se rezervovat online teprve učí a trh se stále rozvíjí,“ konstatuje Igor Třeslín, zakladatel Bookia.

0 Košík Nahoru