To nejlepší se slaným karamelem ve výhodné sestavě!

Vážíme si věrnosti. :-) Za každý nákup získáváte automaticky odměnu až 7 % ve formě kreditů na příští objednávky. 

Špatně se vám mixuje? Něco nefunguje? Zkuste si prosím Mixit pustit třeba v prohlížeči Edge, my to zatím opravíme. Omlouváme se!

Hospodářské noviny: Značka Mixit expandovala do Severní Ameriky

Zdroj: Hospodářské noviny 23.3.


Značka Mixit expandovala do Severní Ameriky

Namíchat si po internetu svoje müsli mohou nyní i desítky milionů zákazníků po celé Kanadě. Česká firma Mixit, která od roku 2010 tuto službu nabízí tuzemským zákazníkům, spustila před pár dny kanadský web. „Rádi bychom v prvním roce prodali tisíce tubusů müsli. Kanaďané se velmi zajímají o své zdraví a mají také větší koupěschopnost než Češi. Může to být zajímavá zkušenost,“ říká spolumajitel Mixitu Martin Wallner. 
Výrobu a distribuci má na starosti odnož firmy sídlící v Montrealu. Tu vlastní z 80 procent kanadsko-český pár Stephanie Jacksonová a Oldřich Bláha. Zbylých 20 procent patří zakladatelům Mixitu Tomáši Huberovi a Martinu Wallnerovi. Do Česka budou proudit nejen procenta z podílu na zisku, ale i provize z počtu prodaných tubusů. „Kanaďané chtěli zpočátku nabízet své služby jen v Montrealu a okolí, museli jsme je přesvědčit, že aby to mělo smysl, je třeba hned oslovit masy. Jinak by se podnikání nedostalo do zajímavých čísel nikdy,“ vysvětluje Wallner. 
Nákup surovin, namíchání a expedice probíhají přímo v Kanadě. Z Česka firma dodává know- how a vše okolo webu. Založení firmy v zemi javorového sirupu bylo prý podle Wallnera jednodušší než v Česku. „S úřady se tam komunikuje snadněji. Navíc Kanada podporuje zdravou výživu, což se projevuje i úlevami v daňové oblasti. Zajímavým rozdílem je tamní nemožnost poslat zboží na dobírku, vše se platí platební kartou,“ popisuje Wallner. 
Internetový start-up Mixit založili v roce 2010 bývalí spolužáci z vysoké školy. Myšlenka míchání müsli na internetu české zákazníky nadchla a firma každý rok roste o desítky procent. Zatímco před pár lety prodávala stovky tubusů müsli denně, dnes jich každý den opustí podnik tisíce. Průměrné roční tržby firmy se nyní podle Wallnera pohybují kolem stovky milionů korun. Kanadská expanze přitom není první angažmá společnosti v zahraničí. Loni začala zdravou výživu nabízet v Polsku, kde založila stoprocentně vlastněnou pobočku. Angažuje se i na Slovensku, letos chce začít prodávat své zboží i v Maďarsku. 

0 Košík Nahoru