Výhodné balíčky jsou zpět! 5 oblíbených sestav je připraveno zde. Nové mini Mixitky, seznamte se. 

iPrima.cz: Co snídat? Párky vyměňte za müsli

Zdroj: iPrima.cz 23. 3. 2013

Iprima.cz 2013 03 23

Co snídat? Párky vyměňte za müsli

Jste po probuzení dlouho rozespalí, nemůžete „zapnout“ a máte náladu, že by se na vás člověk bál promluvit? A snídáte? Často totiž podobné stavy způsobuje špatná nebo nedostatečná snídaně. Jak snídat správně? Celé kouzlo spočívá v promyšlené kombinaci sacharidů, vitamínů, bílkovin a vlákniny.
reklama

Nakombinovat si ráno správný koktejl sacharidů, vitamínů, bílkovin a vlákniny může znít jako složitá chemie, není na tom ale nic těžkého. Chce to jen nabourat zažité stereotypy a k snídani jednou místo slaniny a párků zkusit třeba cereálie. Právě takové jídlo, které je založené spíše na sacharidech, totiž pomáhá tělo probudit – nastartovat metabolismus a mozkovou činnost. Jednoduše řečeno – správná snídaně vám musí dodat energii, se kterou po hladové noci vydržíte až do oběda.
Jak správně snídat? Myslete na müsli

Jak tedy snídat? Rozhodně si pod slovem „sacharidy“ nepředstavujte koblihu nebo čokoládu – ideální snídaně jsou neslazené cereálie a müsli s ovocem. Abyste měli přehled o tom, co snídáte, doporučujeme namíchat si svou personalizovanou směs cereálií na www.mixit.cz. Do Vašeho müsli si tak vyberete jen ty přísady, které máte rádi.

Káva a čaj nestačí

Hodně lidí se ráno probouzí kofeinem v podobě kávy a nedovede si představit, že by se bez ní vůbec mohli vzbudit. Kofein je opravdu stimulant, který vás probudí, ale nedodá vám energii. Tělo je po vypití hrnku kávy nebo čaje sice bdělé, ale to nestačí. Abyste nebyli celé dopoledne malátní a rozmrzelí, je třeba doplnit energii jídlem. Kávu si klidně dopřejte, ale nezapomeňte k ní něco zakousnout.

Tip: Když už si kávu nedokážete odpustit ráno, zkuste ji nahradit aspoň během dne bylinkovým nebo bílým čajem. Je mnohem méně agresivní, navíc pročišťuje organismus a doplní tekutiny mnohem efektivněji než káva.
(Poly)sacharidy pro energii

Nejsou sacharidy jako sacharidy. Jednoduché cukry (monosacharidy) umí tělo rozložit nejrychleji a hodí se, pokud potřebujete dodat energii okamžitě – například při sportu. Složité cukry neboli polysacharidy jsou ale ideálním zdrojem energie právě pro snídani. Tělo je umí rozkládat jen pomalu a energie je tak uvolňovaná postupně během delšího časového úseku, třeba právě během celého dopoledne. Ideálními snídaňovými jídly jsou proto například celozrnný chléb, cereálie a obilniny obecně, které jsou na polysacharidy bohaté.

Pokud nemáte ráno čas zrovna běžet k místnímu pekaři pro čerstvé pečivo nebo vaše lednička zeje často prázdnotou, pak je pro vás ideální snídaní müsli. Můžete si ho nakoupit do zásoby, dlouho vydrží a nevyžaduje dlouhé vaření. Ale pozor!  Müsli a cereálie, které jsou cílené především na děti, jsou často plné jednoduchých cukrů, které rozhodně nejsou ideální složkou zdravé a vyvážené snídaně. Pro snídani jsou ideální cereálie a müsli s nízkým obsahem cukrů a tuků a bohaté na vlákninu.

Müsli na míru? Konec hrozinkám v cereáliích

Nesnášíte hrozinky v cereáliích? Nebaví vás nudné müsli z obchodů? Nebo trpíte potravinovou alergií? Sestavte si svou osobní směs cereálií a müsli na www.mixit.cz. Mixovat můžete z více než 70 různých ingrediencí přesně podle své chuti, navíc si směs můžete přizpůsobit své snídaňové dietě – namícháte si dostatečné množství cereálií, vitamínů v podobě sušeného ovoce a rostlinných tuků v podobě mnoha druhů oříšků.

Tělo chce vitamíny každý den v roce

Vitamíny tělo potřebuje po celý den a po celý rok a neměly by chybět ani při snídani. Můžete svůj den začít sklenicí čerstvě vymačkaného džusu, pomeranč nebo meruňka na cestu vám navíc ještě doplní tolik potřebnou vlákninu, a pokud neudržíte doma ovoce čerstvé, můžete ho nahradit sušeným.
Co je ovoce a co už „jen“ cukr?

Sušené ovoce najdete i v mnoha cereálních a müsli směsích. Dávejte ale pozor na to, jak bylo sušené. Mnoho druhů sušeného ovoce je za účelem delší trvanlivosti kandované a obsahuje tak zbytečně velké množství cukru. Ideální je lyofilizované (mrazem sušené) ovoce, které si díky způsobu sušení uchovává nejvíc vitamínů a není potřeba ho pro uchovávání nijak doslazovat.

Bílkoviny pro celodenní koncentraci

Bílkoviny by měly být další nezbytnou částí zdravé snídaně. Díky nim se totiž dokážete lépe soustředit a tedy i se učit nebo řešit náročné úkony. Pro snídani je ideálním zdrojem bílkovin mléko (nejlépe nízkotučné), dále vejce a jogurty. Právě kombinace jogurtu či mléka se zdravými cereáliemi je tak odborníky považována za jednu z nejvyváženějších snídaní vůbec.

Zkuste správně snídat jen pár dnů po sobě a uvidíte, že budou vaše dopoledne hned o něco snesitelnější. A nezapomeňte, že ráno byste něco sníst měli, i když na to možná nejste zvyklí. Právě vynechávání snídaně je jednou z nejčastějších dietologických chyb.

Namíchej si svoje müsli!

Na Mixitu si můžete namíchat svou personalizovanou směs müsli, cereálií, ale i horkých kaší a zdravého zobání k televizi nebo na pracovní stůl. Naprostou novinkou na Mixitu jsou ručně vyráběné čokolády.

Namixuj si vlastní müsli!

Nejdřív si vyberete cereálie, pak sušené ovoce a nakonec ořechy nebo třeba čokoládu – müsli si můžete namixovat přesně podle své chuti i co se týče gramáže.
    
Předem namíchané směsi müsli

Nevíte si rady s velkým výběrem ingrediencí? Vyberte si z některé osvědčené kombinace – namíchané směsi můžete pro začátek ochutnat i v malých baleních.

Zdravé kaše Mixit

Jako alternativu k müsli můžete posnídat také některou z kaší Mixit. Je libo banánovo-čokoládovou lahůdku anebo dáte přednost ovocné kaši ze sušených ovesných vloček?

0 Košík Nahoru