Víte, že za každý nákup na Mixit získáváte kredity? Aktuální stav odměn zjistíte po přihlášení do svého účtu.

Je tu nová Oříšková Mixitka - 71 % oříšků a arašídů. Jen 7,1 % cukru

Špatně se vám mixuje? Něco nefunguje? Zkuste si prosím Mixit pustit třeba v prohlížeči Edge, my to zatím opravíme. Omlouváme se!

Marketing Sales Media: Na dobírku? Špatně

Zdroj: Marketing Sales Media 10/2014


Na dobírku? Špatně

Pokud si zákazník objednané zboží nepřevezme, pak jste mu ho nejspíš poslali pozdě nebo na dobírku. 
U zavedených e-shopů se množství zásilek, které se zákazníkům vůbec nedostanou do rukou, pohybuje do 3 %. 

Pokud e-shop nemá zboží skladem, měl by si převzetí balíčku „pojistit“ platbou předem. „S nepřevzatými zásilkami jsme se začali setkávat až po zavedení dobírky,“ říká Václav Štrupl, zakladatel e-shopu Bonami.cz. Dokud zákazníci platili předem, tvořily nepřevzaté zásilky zlomek procenta. „S dobírkou se pohybujeme okolo 3 %, po Vánocích číslo začalo výrazně klesat,“ doplňuje Štrupl. Většinu prodávaného zboží Bonami nemá skladem a dodává 2–3 týdny po objednání. „U zákazníků se mezitím může změnit situace a peníze přichystané na dobírku použijí na něco jiného,“ připouští Štrupl. Zároveň ale dodává, že vyhráno má ten, kdo nabízí originální zboží. Například na Mixit.cz vratky nikdy nepřekročily 0‚5 % objednávek. 
V e-shopu Mall.cz se procento nepřevzatých zásilek pohybuje mezi 1–3 % v závislosti na druhu zboží. Kromě rychlosti doručení a velikosti skladových zásob za problematický bod označili právě i způsob platby – dobírka k nepřevzetí zboží svádí. Platbu při převzetí zboží jako hlavní důvod nevyzvednutí zásilky označil i e-shop Lékárna.cz. „Zákazníky se snažíme motivovat k převzetí objednávky zaváděním nových možností plateb předem a nastavením ceníku dopravy tak, aby lidé pokud možno zaplatili předem. Nově budeme proto platbu předem u osobních odběrů zlevňovat z 29 na 19 korun,“ říká Milan Duda, marketingový manažer společnosti Pears Health Cyber, která portál Lekárna.cz provozuje. Portál v loňském roce evidoval přibližně 3 % neodebraných objednávek, což je číslo srovnatelné s předchozími roky. 
Zkus a vrať Souvislost s dopravou i platbou potvrzuje i e-shop s módním zbožím Zoot.cz. „Předem zaplacené zásilky jsou nepřevzaty hodně výjimečně,“ říká Ladislav Trpák, majitel portálu Zoot.cz. V případě zaslání zboží přes PPL tvoří počet nepřevzatých zásilek méně než jedno procento. „U výdejen je to naopak přes 5 %. Procentuální poměr je relativně stabilní v návaznosti na sezonu – například v dobách výprodejů je číslo obecně vyšší,“ doplňuje. Zároveň však říká, že sami motivují zákazníky, aby si na výdejnu objednali více velikostí zboží a zaplatili jen to, co jim sedí. Vyšší míru nepřevzatých zakázek na výdejně proto nevnímá jako problém, ale typický rys tohoto segmentu zboží. „Móda se jednoduše chová jinak než elektronika,“ míní Trpák. 

0 Košík Nahoru