Mixit Klub předplatitelů, získejte 20% slevu na celý balíček a dopravu zdarma. Do 31.5. každý den losujeme z předplatitelů výherce poukazu. 

MarketingovéNoviny.cz: Český webový projekt Mixit.cz slaví rok

Zdroj: Mark.Noviny.cz 21. 6. 2011

Marketingov%c3%a9noviny.cz 2011 06 21

Český webový projekt Mixit.cz slaví rok

V červnu oslavuje webový portál Mixit.cz první rok fungování, během něhož se potvrdilo, že jeho zakladatelé vsadili na dobrou kartu. Vytvořením webu, na kterém si každý může každý namíchat svou vlastní směs nejen müsli, našli jeho zakladatelé díru na českém trhu a za pouhých 12 měsíců se mohou chlubit tím, že patří k předním českým prodejcům potravin přes internet. Po prvním roce provozu webu se na Mixit.cz prodá 400 – 600 balení müsli týdně a každý druhý zákazník se do internetového obchodu vrací. Kromě toho distribuuje cereálie i do mateřských školek a jiných provozů. Co se ještě první rok událo a co je na www.mixit.cz v plánu?

Mixit.cz spustili po pečlivých přípravách dva podnikaví kamarádi z vysoké školy Tomáš Huber a Martin Wallner v červnu roku 2010. Sami říkají, že hledali díru na trhu a individualizované potraviny byly něco, co tu chybělo a po čem se (alespoň mezi známými) zdála být poptávka. Fáze jedna – start prodejů – nastala v červnu 2010 a od té doby se více méně potvrzovalo, že sázka na Mixit.cz byla trefou do černého. První měsíce byly sice váhavé (navíc pro období letních prázdnin je internetový prodej v silném útlumu), ale poté už prodeje jen rostly a každý měsíc se zdvojnásobovaly. „PV současnosti prodáváme stovky balení týdně,“ přidává trochu statistiky Tomáš Huber. Za jediný rok bylo na www.mixit.cz realizováno více než 10 000 objednávek a podle statistik webu se každý druhý zákazník vrací. Nákup uskuteční skoro každý 10. návštěvník, což je konverzní poměr, o kterém se může spoustě konvenčních e-shopů zdát.

Mixit.cz si v českém internetovém prostředí našel své místo rychle, tisíce lidí si ho zařadilo do „oblíbených“ nebo se stali fanoušky na Facebooku. Je zjevné, že snídaně na míru Čechům sedí a rychle si na její komfort zvykli stejně jako na kreativitu, kterou celému projektu jeho tvůrci propůjčují. „Asi 20% objednávek provádějí muži, což nás utvrdilo v tom, že ženy jsou v domácnosti „nákupčími“ co se týká potravin a zvláště těch zdravých. Muži dávají rovněž více přednost hotovým směsím, což dává tušit, že ženy si více užijí se samotnou mixovací aplikací. Samotné složení, zda bude pro mlsouny nebo milovníky lehkých zdravých chutí, pak záleží na preferencích každého. Doufám, že jsme udělali i menší zářez na cestě ke zdravějším snídaním a stravování v Česku vůbec,“ dodává Martin Wallner.

Müsli to ale nekončí. V další fázi začal Mixit rozšiřovat svůj sortiment – na začátku o další přísady do müsli směsí (aktuálně si můžete vybírat z více než 70 ingrediencí), později přidal do základů i instantní ovesné kaše a před nedávnem začal exkluzivně prodávat směsi mrazem sušeného (lyofilizovaného) ovoce. Navíc společně s výživovou specialistkou Janou Vašákovou spustil projekt Snídaně do školek, jehož cílem je pomoci zdravému stravování předškolních dětí. Zajímavostí například je, že složení cereálního mixu „Testováno na dětech“ určili ochutnáváním samy děti ve školce. V nejbližším plánu je rozšíření sortimentu o ovocné koktejly a sušenky a navíc spolupráce s gastro zařízeními a především hotely, pro které připravují speciální nabídku.

„Abychom to zhodnotili – prošoupané boty čekaly na obměnu dlouho, školní menzu si dopřáváme stále a splácení počátečního kapitálu jde těžko, nicméně nízkonákladový přístup k celému start-upu umožňuje plynulý růst a i když existují obory s nadějí rychlejšího zbohatnutí, tento projekt nás strašně baví!,“ dodává na závěr se smíchem Martin Wallner.

0 Košík Nahoru