Poprvé v ČR! 100% Křupavé sýry od Mixit ve 3 variantách

Čokoládové dobroty jsou zpět! Pozor, jen do návratu vysokých teplot. :-) 

Špatně se vám mixuje? Něco nefunguje? Zkuste si prosím Mixit pustit třeba v prohlížeči Edge, my to zatím opravíme. Omlouváme se!

Nestresovat se a pomáhat. Mixit popisuje, proč vyšel z pandemie silnější

Zdroj: forbes.cz 24. 2.


Nestresovat se a pomáhat. Mixit popisuje, proč vyšel z pandemie silnější

Už je to rok od chvíle, kdy se objevily první zprávy o koronaviru v Evropě. S napětím jsme četli články o dění v Itálii, aniž bychom věděli, že podobný scénář čeká i nás. Nikdo tehdy netušil, jak následujících 12 měsíců promění život každého z nás. A jak tvrdě pandemie zasáhne český byznys.

S ročním odstupem jsme oslovili tuzemské podnikatele s prosbou, aby zhodnotili dění ve svých firmách během pandemie. Co se jim povedlo? Co udělali špatně? Jak se poučili? V čem změnili svůj mindset a byznysmodel? Co jim pomohlo přežít? A kam míří dál?

Turbulentní rok zažil i výrobce müsli na míru a dalších dobrot – společnost Mixit. Ze dne na den jí klesl prodej v partnerských prodejnách k nule a firma měla problém i se sháněním surovin ze zahraničí. Dokázala se s tím ale poprat a rok 2020 nakonec zakončila s nárůstem obratu o třicet procent.

Během lockdownu Mixit oslavil virtuálně své desáté narozeniny. A do další desetiletky míří s velkým očekáváním. Za současný fiskální rok plánuje firma zdvojnásobit tržby na více než čtyři sta milionů korun. Jak se společnosti daří v krizi a co si z ní odnesla, popisuje ve svém komentáři jeden z jejích zakladatelů Martin Wallner.

Covidový rok v Mixit je úspěšně za námi. Báli jsme se, že se přestane nakupovat, že výrobu zastaví covid-19 a karantény, že zákazníci začnou šetřit. A naštěstí jsme z větší části neměli pravdu. Mixit zvládl udržet svůj dosavadní přiměřený a rozumný růst a my si 2020 díky tomu budeme pamatovat nejen jako rok covidu, ale i jako velkou změnu v nastavení mysli a přístupu k podnikání.

Dodávat optimismus, nestresovat

Nikdy jsme nebyli zastánci agresivního marketingu a v pandemii jsme se jen utvrdili v tom, že to není něco, co zákazník ocení a co by nám mohlo něco přinést. Musím přiznat, že se mi osobně zvedal žaludek z komunikace mnoha značek ve stylu „Kupujte, dokud je. Předzásobte se, nikdo neví, co bude!“ a z dalšího strašení lidí.

Tu úzkost jsme pociťovali všichni, ale živit se jí? Jsem strašně rád, že jsme se tomu vyhnuli. Samozřejmě nás občas napadlo, jestli pokračováním v naší tradiční uvolněné komunikaci nepůsobíme vedle ostatních jako na zenovém obláčku.

Ale nebylo to tak. Vsadili jsme na soudržnost, pomoc a optimismus. Jarní vlna pro náš marketing byla o vymýšlení a domlouvání příležitostí, jak být užiteční, jak svou silou pomoci.

Vlastní logistickou cestou a také díky spolupráci s #energiilekarum jsme společně se zákazníky věnovali zdravotníkům produkty v hodnotě téměř 1,5 milionu korun (o náklady se se zákazníky dělíme) a celé jaro jsme náš marketing orientovali na náš nadační fond a Dobré skutky.

Bylo nám zkrátka hloupé dávat teď přednost novinkám a tlačit do lidí cokoliv násilím. Chtěli jsme jen vším, co děláme, dodávat optimismus, snad trochu radost a pauzu od nejistoty. A objednávky Mixitu tohle umí.

Efektivní výroba

Abychom ale mohli dodávat ten optimismus v tubusu, museli jsme zajistit výrobu a expediční sklad tak, aby se nestalo, že infekce jednoho zaměstnance bude znamenat karanténu pro celou směnu.

Změnili jsme proto během pár dnů organizaci tak, aby se lidé co nejméně potkávali. Každý měl mnohem přísnější a přesně vymezené časy a prostory, kde se mohl pohybovat, aby se zbytečně nesetkával s kolegy z jiných částí výroby a směn.

Fungovalo to. A nejen to. Některé procesy si uchováme dokonce navždy, protože zase o chlup zefektivnily výrobu a expedici. Naučili jsme se, že vlastně příliš moc nachodíme po velkých prostorách a často úplně zbytečně. Zní to absurdně, co? Ale že je cesta zbytečná, zjistíte, až když každý operuje ve svém omezeném úseku.

Nesázíme všechno na jednu kartu

Nebyli jsme nikdy ten typ firmy, který je závislý jen na jednom zdroji vstupů nebo prodejním kanálu. Covid-19 nám nejenom řekl, že jsme tak udělali správně, ale že máme diverzifikovat ještě víc. Ani u nás nebylo všechno růžové a třeba prodej v partnerských prodejnách klesl ze dne na den k nule. Ale e-shop to naštěstí vykompenzoval.

Suroviny z Itálie prostě nešly do Česka dostat a my byli rádi, že je bereme z více různých zdrojů a zemí. A o to víc se teď zaměřujeme na diverzifikaci ve všem, bez čeho se neobejdeme. Byla to dobrá škola.

Tohle všechno jsme se sice naučili, ale za tu nejcennější věc si z celé krize odnášíme to, že máme strašné štěstí na tým. Bez našich lidí, bez jejich přizpůsobivosti, ochoty a nasazení bychom si nejspíš ještě teď lízali rány. Často jsme jen zírali, že dělají to, o co jsme je nestihli ještě ani požádat nebo nás ještě ani nenapadlo.

Zvládli jsme to od obligátního šití roušek přes domlouvání nedomluvitelných dodávek až po dodržování mnohdy krkolomných hygienických pravidel a já jsem všem mixiťákům strašně vděčný.

A ještě jeden fakt nás příjemně překvapil – dělat skvělé věci, inovovat a posouvat firmu jde i z home officu! Ale ty nejgeniálnější nápady přicházejí na kvartálních poradách v naší velké a větrané zasedačce.

0 Košík Nahoru