Vánoční mix je zpět. Pozor, jen na týden! 

PrimaŽena.cz: Zdravá snídaně

Zdroj: PrimaŽena.cz: 11.02.2011

Primazena.cz 2011 02 11

Zdravá snídaně

Býváte po probuzení dlouho rozespalí, nemůžete „zapnout“ a máte náladu pod psa? A snídáte? Častým důvodem podrážděnosti a dopolední únavy je totiž vynechání snídaně nebo její špatné složení. Správná kombinace vitaminů, sacharidů, bílkovin a vlákniny pomáhá tělo probudit - nastartuje metabolismus a mozkovou činnost a dodává energii. A vynechávání snídaně navíc podporuje vznik obezity, což je další důvod, proč bychom ji neměli zanedbávat. Mnoho z nás se ráno probouzí kofeinem v podobě kávy a nedovedeme si představit, že bychom se bez ní vůbec mohli vzbudit. Kofein je opravdu stimulant, který probouzí, jenomže nedodává energii. Tělo je sice bdělé, ale jen káva k snídani opravdu nestačí. Aby tělo mohlo fungovat a abyste nebyli celé dopoledne malátní a rozmrzelí, je třeba doplnit energii jídlem. Kávu si tedy určitě dopřejte, ale nezapomeňte k ní něco zakousnout. Tip: Když už si kávu nedokážete odpustit ráno, zkuste ji nahradit aspoň během dne bylinkovým nebo bílým čajem. Ten je mnohem méně agresivní, navíc pročišťuje organismus a doplňuje tekutiny mnohem efektivněji než káva. Sacharidy Cukry jsou pro tělo hlavním a nejrychlejším zdrojem energie. Jednoduché cukry (monosacharidy) umí tělo rozložit nejrychleji a jsou tak ideální, pokud potřebujete dodat energii okamžitě například při sportu. Složité cukr neboli polysacharidy jsou ale ideálním zdrojem energie právě pro snídani. Tělo je rozkládá pomalu a energie je tak uvolňovaná postupně během celého dopoledne. Ideálními snídaňovými jídly jsou proto například celozrnný chléb, cereálie a obilniny, které jsou na polysacharidy bohaté. Pokud nemáte ráno čas běžet pro čerstvé pečivo, pak je pro vás ideální snídaní müsli. Můžete si ho nakoupit do zásoby, dlouho vydrží a nevyžaduje dlouhé vaření. Ale pozor! Müsli a cereálie, které jsou cílené především na děti, jsou často plné jednoduchých cukrů, které rozhodně nejsou ideální složkou zdravé a vyvážené snídaně. Pro snídani jsou ideální cereálie a müsli s nízkým obsahem cukrů a tuků a bohaté na vlákninu. Tip: Pokud si nemůžete z nudné nabídky v obchodech vybrat, třeba proto že jste mlsní nebo trpíte potravinovou alergií, zkuste si sestavit svou osobní směs cereálií a müsli na www.mixit.cz. Na Mixit.cz mixujete z více než 70 růžných ingrediencí přesně podle své chuti, navíc si směs můžete přizpůsobit své snídaňové dietě – namícháte si dostatečné množství cereálií, vitaminů v podobě sušeného ovoce a rostlinných tuků v podobě mnoha druhů oříšků.

0 Košík Nahoru