Výhodné balíčky jsou zpět! 5 oblíbených sestav je připraveno zde. Nové mini Mixitky, seznamte se. 

Profit: Jak se objednává zrní přes internet

Zdroj: Profit 201/2013

Mixit profit 20 o Mixit profit 20 1 Mixit profit 20 2

Jak se objednává zrní přes internet

Skvělé služby pod lupou
V následujících vydáních Profitu se podíváme pod pokličku několika českých služeb. Začínáme se serverem Mixit.cz.

Od roku 2010 si na stránkách Mixit.cz můžete objednat směs ovesných vloček, ovoce a čokolády podle vlastní chuti. Do nabídky později přibyly kaše a tyčinky. Müsli na míru objednávají tisíce lidí, Mixit je populární i na sociálních sítích. Zakladatelé, kteří se potkali na VŠE, se dokonce dostali i do pořadu Den D České televize, kde se ale nedohodli na investici. Jak jsou nastaveny jejich služby?
Tesco, Ladybox a Mixit Objednat si müsli na míru je bezesporu zajímavá myšlenka, ovšem objednávání potravin přes internet není nijak nové. Už před několika lety s ním začal Amazon či Tesco a formou služby Potraviny online se v minulém roce dostalo i k nám. Také s tematicky zacílenými zásilkami se v ČR v poslední době roztrhl pytel, zákazníky sbírají třeba Ladybox nebo Chlapská zásilka. I Mixit jde v duchu duchaplných, kvalitních zásilek pro prémiový segment, který si chce vybrat přesně to, co potřebuje.

Jak probíhá objednávka?

Stejně jako většina internetových služeb ani zákazníkova cesta k Mixitu nezačíná na webu, ale doporučením někoho, kdo již službu vyzkoušel. „Zákazníci k nám chodí hlavně napřímo díky tomu, že jde o jedinečný produkt,“ vysvětluje jeden ze zakladatelů Martin Wallner. Mixit má krátký, snadno zapamatovatelný název, u kterého je celkem malá pravděpodobnost, že jej do vyhledávače i zákazníci, kteří přicházejí poprvé, napíšou špatně.
Další zastávkou na cestě za vlastním müsli je domovská stránka Mixit.cz. Úvodní strana je koncipována velmi jednoduše. Na třech obrázcích, Základ - Ovoce - Ořechy, je naznačen postup při tvorbě směsi. Horní nabídka má pouze šest položek, které jsou srozumitelně pojmenovány (Otázky, Hotové Mixit apod.). Zbytek úvodní stránky tvoří novinky a další nabídka, ovšem tyto informace jsou potlačeny a neodrazují od dalšího kroku při nákupu.
Tím je míchání samotné směsi, kdy se zobrazí seznam základních surovin a další volitelné příměsi, jako jsou semínka, sušené ovoce či několik druhů čokoládových lupínků. Vybrané položky spolu s nutričními hodnotami se zobrazují na pravé straně, takže máte neustále přehled o tom, z čeho je směs vytvořena.
Dalším krokem je potvrzení objednávky a výběr barevného tubusu, ve kterém müsli přijde. V tomto kroku vás Mixit ještě upozorní, že můžete změnit název směsi, který se pak na tubusu objeví.
Jak se dá očekávat, následuje vyplnění údajů o kupujícím, platba a finální potvrzení objednávky. Příjemná je možnost objednání bez registrace, kterou známe z dalších českých e-shopů, třeba z Mallu.cz. Po dvou dnech vám dorazí pestrobarevný tubus a můžete začít zobat.
Inspirace Z pohledu služeb se u Mixitu můžete inspirovat zejména důrazem na jednoduchost průchodu celým procesem. Od počátku se pracuje s obrázky, srozumitelným a hravým jazykem (Maxisměs Fík), hlavní informace, jako je cena či složení, máte neustále na očích. Nezdržují zbytečné podstránky a tlačítka, stránky se načítají rychle.
Výrazná je také image služby, založená na atmosféře „rodinného krbu“, která pracuje s teplými barvami a milou grafikou. Zpracování tubusů odpovídá grafice webu a značku odlišuje. Ve službě se rovněž vyskytuje řada maličkostí, které image podtrhují. Okno s vybranými přísadami má například tvar tubusu.
Na okraj poznamenávám, že i na sociálních sítích, které má řada českých služeb pouze jako nutný přívěsek, a jsou tudíž buď prázdné, nebo mrtvé, je Mixit aktivní, a to jak na Facebooku (přes 40 tisíc příznivců), tak na Twitteru (přes 500) i na Google Plus (přes 600). Je otázkou, zda jsou poslední dva kanály skutečně potřeba, Mixit ovšem rozhodně nespí. Je také silně medializován, objevil se prakticky ve všech hlavních českých médiích.

Co skřípe?

Na druhou stranu problémů, na které jsme při objednávání müsli narazili, bylo hned několik. Při prvním nákupu jsme si vůbec nevšimli rozšířené nabídky při tvorbě směsi, zůstali jsme pouze na stránce Cereálního základu a celé müsli složili z něj. To se pravidelným zákazníkům asi často nestává, ovšem nakupujeteli poprvé jako my, měli byste vědět, že možností je více. Odkaz na přechod do dalších kategorií je sice úplně dole, ovšem je nevýrazný a snadno se přehlédne. „Odhadem 99 procent mixů obsahuje kromě cereálního základu i ovoce a oříšky. Přiznávám ale, že s rozšiřujícím se sortimentem a produktovými řadami není snadné udržet intuitivní prostředí a často se nad některými novými řešeními přeme,“ dodává k tomu Martin Wallner.
Druhá stopka nás čekala při vyplňování dodacích údajů. Chtěl jsem Mixit poslat své ženě jako překvapení čili jako dárek. Už jsem se blížil konci objednávky a stále jsem nikde neviděl možnost dárkového balení ani dodací adresu, proto jsem znejistěl a začal hledat pomoc. V kontaktech jsem našel e-mail a telefon. Na posílání e-mailu jsem neměl čas, tak jsem vytočil mobilní číslo. Dovolal jsem se a člověk z Mixitu mi poradil, ať napíšu do poznámky v posledním kroku, kam chci müsli poslat a že to chci bez faktury.
Problém jsem vyřešil, nicméně vzhledem k tomu, že Mixit je luxusní zboží, mohla by být možnost dárkového balení zabudována přímo do služby, případně by se mohlo zobrazit číslo na podporu či nabídka využití okna pro online konverzaci během objednávky, aby zákazník nemusel složitě hledat kontaktní údaje jinde. „O implementaci uvažujeme, i když by to zřejmě vyžadovalo administrativní posilu do týmu,“ poukazuje na ekonomickou stránku věci Martin Wallner.
Menší překážku představovalo také zadávání e-mailové adresy při platbě kartou přes český platební systém GoPay. To je u podobných systémů spíše neobvyklé a zdržuje to (e-mail se zadává již na počátku objednávky, tak proč ho požadovat znova, že?). Z pohledu mužského zákazníka se jeví také nabídka tubusů jako omezená. Neříkám, že by na nich měla být sportovní auta, ale něco méně „křehkého“ by se hodilo.
Sečteno podtrženo: Jedna minus Na službách Mixit.cz jsou znát tři roky fungování. Nákupní proces odsýpá, zbytečně vás nebrzdí, dovoluje vybrat si, ale také nabízí předvolby, pokud nemáte čas. Image je dotažená na všech místech, od webu po papírový tubus, ve kterém vám müsli přijde. Vytknout lze pouze drobnosti, případně nepřipravenost služby na méně obvyklé scénáře (dárkový nákup). Celkově vzato je Mixit.cz skvělá služba, která nabízí mnoho inspirace i pro ostatní, zejména v jednoduchosti provedení. To ostatně potvrzuje i Martin Wallner: „Počet vrácených balíků je hluboko pod jedním procentem, máme velmi loajální zákazníky, dobře se s nimi komunikuje, fandí nám a my máme díky tomu pocit, že má náš byznys smysl,“ uzavírá.

0 Košík Nahoru