Získejte každý měsíc balíček v hodnotě 750 Kč za 599 Kč a dopravu zdarma. 

Mix Zpátky do lavic si vydobyl místo ve stálé nabídce. 

Čokoládový týden pokračuje! Zvýhodnili jsme hobliny mléčné, hořké a bílé čokolády.

Blesk Hobby: Namixuj si, co ti chutná!

Zdroj: Blesk Hobby 09/2015

Mixit blesk hobby 10 o Mixit blesk hobby 10 1 Mixit blesk hobby 10 2

Namixuj si, co ti chutná! Martin

Díky nim Češi o něco zdravěji jedí, ale hlavně se pomalu učí pravidelně snídat. Řeč je o projektu Mixit.cz. 

V čem je jedinečný? 
K tomu, abyste si vybrali nebo podle vlastní chuti namixovali zdravou dobrotu, se nemusíte hnout z obýváku. Stačí zabrousit na stránku www. mixit.cz a klikat a vybírat. Všechno vám pak dovezou až domů nebo na některé z odběrných míst. projektem t. Za pro stojí Martin tin Wallner a Tomáš Huber. Nápad, aby si mohli lidé sami namíchat, co jim chutná, se poprvé objevil jako seminární projekt na vysoké škole. Po čase ho autoři Martin a Tomáš oprášili. „Nechtěli jsme se tvářit jako ultra bio zdravá výživa, ale jako výrobci müsli z čerstvých a kvalitních si přijde ních surovin, kde na své každý. Su Suroviny jsme vybírali tak, aby chutnaly nám, kteří jsme jedli cereálie jen občas,“ vzpomíná Martin. „První zákazníci si objednávali spíš proto, že si mohli namíchat müsli vlastní, pro zábavu, nehledali primárně zdravou výživu. 
Pak přibylo těch, pro které je důležité, že si můžou namíchat výživově precizní snídani. I proto jsme na web přidali nutriční hodnoty a taky začali spolupracovat s výživovými specialisty.“ Oříškem projektu se ukázal být název. Ještě týden před spuštěním to bylo české sloveso, které zkrátka „nebylo ono“. Až při jednom nočním slovíčkaření s kamarádem na poslední chvíli majitelé přišli na Mixit.cz. 

Na vlastní triko 

Do podnikání se mladí muži rozhodli pustit bez investorů, kterým by se museli podřizovat. „Mysleli jsme, že to zvládneme z našich úspor, ale v jeden moment prostě došly, tak pomohli hlavně rodiče. Na začátku jsme koupili zrní jeden pytel, pak už jich bylo potřeba deset a platí se předem… To nás vyčerpalo. Ale půjčka od rodičů už je splacená a teď jedeme z toho, co vyděláme, a s novou výrobní linkou nám pomohla banka,“ vypráví Martin. 
Protože si majitelé rozdělili práci a každý si rozhoduje své úkoly, domluví se. 
Martin se stará o zákazníky, marketing a zaměstnance a Tomáš především o dodavatele, výrobu a velkoobchod. 
Nejlíp se jim vymýšlí v noci, když je ve výrobě klid. To vznikají nejlepší produkty, názvy, texty... „To si takhle vezmete vysokozdvižný vozík, přerovnáte celý sklad a přitom vás toho tolik napadne…,“ směje se Martin. 
Oba si nejraději odpočinou u starých aut a se starými auty a alespoň jednou ročně jedou na odpočinkovou dovolenou. Samozřejmě každý zvlášť, někdo Mixit.cz řídit musí. 

Ovoce sušené mrazem 

Když to jde, využívají se pro výrobu suroviny z českých mlýnů a sadů, ale tropické ovoce a mnoho oříšků těžko někdo vypěstuje. „Naším hlavním tahákem je lyofi -lizované - mrazem sušené ovoce. To se snažíme nabízet co nejvíc, protože je prostě lepší než klasicky sušené,“ vysvětluje Tomáš Huber. „Zachovává si víc původní chuti, neobsahuje žádný přidaný cukr a nepřidává se do něj nic jiného, suprově křupe a krásně vypadá. Jenže v Česku se nelyofi lizuje, takže většina ovoce je ze zahraničí.“ O objednávky se stará nový stroj vyrobený na míru. 
Teď je ve fázi vylepšování, ale za pár měsíců zvládne přečíst objednávku, namíchat do ní přesně ty suroviny, které si zákazník přál, a vše zabalit do ochranného obalu. Pomůže hlavně ve špičkách, kdy není dost lidí. Martin s Tomášem doufají, že do Vánoc už poběží na 100 % a poprvé budou všechny objednávky stíhat. 

Nejlepší reklama 

O provoz se stará 50 lidí, ale většina jsou brigádníci, kmenových zaměstnanců je asi 20. Za 5 let „obsloužili“ přes 100 000 lidí a většina z nich se pravidelně vrací. 
„Snažíme se zákazníkům vycházet vstříc. Ať už si přejí nové suroviny, jiný způsob doručování nebo odběrná místa někde, kde ještě nejsme. A samozřejmé je pro nás vyřídit i případnou reklamaci. 
Nejsme bezchybní, hodně toho děláme ručně, takže se chyba může stát, ale vždycky se ji snažíme napravit, nabídnout kompenzaci, a jsme tak schopní udržet si i zákazníka, který napoprvé nebyl tak úplně spokojen,“ říká Martin. 
Nové zákazníky „sbírají“ na Facebooku a přes internet, ale nejúčinnější reklama je prý spokojený zákazník, který pošle dál svou dobrou zkušenost. V tuto chvíli si mohou objednávat lidé nejen u nás, ale i v Kanadě, Polsku a na Slovensku. 

Do tubusu 

Největší zájem o Mixit je v období Vánoc. Je to dárek skoro pro každého, od kolegů po rodinu. Velkou zásluhu na tom má balení. Namíchané müsli totiž dostanete v papírovém tubusu. 
Ochrání obsah a postavíte si ho v kuchyni. Firemní grafi k Lukáš se stará o to, aby se bylo na co koukat. Vtipné je, že ho majitelé nikdy během šesti let neviděli. 

Martin Wallner (31) Č Získal titul MBA na Escuela Superior de Marketing y Administración a titul Ing. na VŠE. Č Zajímá se o stará auta. Tomáš Huber (33) Č Získal titul MBA na Escuela Superior de Marketing y Administración. Č Mimo jiné spoluvlastnil a řídil restauraci. 

0 Košík Nahoru