Špatně se vám mixuje? Něco nefunguje? Zkuste si prosím Mixit pustit třeba v prohlížeči Edge, my to zatím opravíme. Omlouváme se!

Právo - Víkend: Jsme hraví: müsli si rádi namícháme sami

Zdroj: Právo - Víkend 28. 8.


Jsme hraví: müsli si rádi namícháme sami

Nechutnala jim müsli běžně prodávaná v obchodech, tak si namíchali vlastní. Dnes dělají směsi podle individuálních přání zákazníků, nabídku rozšířili i o bezlepkové varianty, sušenky, ovoce sušené mrazem, čokolády nebo müsli tyčinky. Firmu Mixit.cz vymysleli Martin Wallner a Tomáš Huber. 

I když jsou dnes jejich výrobky k dostání i v obchodech třeba se zdravou výživou nebo farmářskými potravinami, hlavní nápor objednávek jde pořád ještě přes internet. Tam si zákazníci koupí buď hotové směsi, nebo si namíchají suroviny podle vlastního výběru. 
„Internet nás vždycky bavil, ale chtěli jsme, aby výsledkem naší práce bylo i něco hmatatelného. Na trhu podle nás chybělo dobré müsli, to běžně dostupné v obchodech nám nechutnalo. A vlastně jsme neznali ani žádného chlapa, co by müsli sám od sebe jedl,“ říká Tomáš. 

Zobání k počítači 

Podle jeho společníka Martina jsou přitom müsli ideální jako rychlé občerstvení, které je stále po ruce, právě k počítači. 
„Ze začátku jsme ani nechtěli, aby šlo o něco zdravého, vzali jsme suroviny a míchali je tak dlouho, až nám výsledek chutnal,“ říká. 
Později přibrali ke spolupráci výživové poradce, dnes mají vlastní technoložku výroby. „Když děláme nějakou novinku, stačí nám říct, jakou máme představu, a pak už jen ochutnáváme a schvalujeme,“ dodávají oba zakladatelé Mixitu. Čeští výrobci jim dodávají většinu obilovin, včetně ovesných vloček, které tvoří základ müsli směsí, křupavé ovoce, jež si díky sušení mrazem, tzv. lyofilizací, uchovává nejen svou přirozenou barvu, ale i hodně vitamínů, vozí z Francie a Německa. „U nás lyofilizaci nikdo nedělá. Nemusíme díky ní používat kandované, cukrem upravované ovoce. To ani nesíříme,“ tvrdí Tomáš Huber s tím, že nejen třeba země původu surovin, ale i nutriční hodnoty hotového výrobku se ukážou každému, kdo si spustí na jejich webových stránkách vlastní míchání. 

Školní kufřík 

Zájem je velký, proto se k ruční práci – ta je třeba v okamžiku, kdy se 
do směsí dávají např. ořechy – přidala i ta strojová. „Stroj vyráběla česká firma, 
šroubek po šroubku, podle našeho zadání. 
Hlavně jsme chtěli, aby měl devadesát přihrádek na devadesát různých položek. Na začátku zadáte objednávky na směs a linka sama vybírá, ze které přihrádky suroviny uvolnit. Na konci vyjede zatavený pytlík. 
Ten vložíte do tubusu, našeho obalu, a pošlete konečnému spotřebiteli,“ popisuje jednoduché fungování stroje Martin Wallner. Projekt na něj připravovali dva roky, další rok se bude linka testovat, aby fungovala na sto procent. 
Bezlepkové směsi, o které je velký zájem, výrobu komplikují; mytí a čištění stroje, aby nikde nezůstal pro celiaky nebezpečný lepek z obilnin, zabere celý den. Dobře se podle něj prodávají i kaštanové kaše: „Hotovou ji dodává jihočeská firma, mouku berou z Itálie. Nejdřív většina zákazníků nevěřícně kouká, kaštanovou příchuť neznají, pak ale propadnou jejímu kouzlu. Teď vymýšlíme variantu s oříšky a ovocem, aby si kaši nemuseli sami dochucovat. A pro děti do školy jsme dali nějaké kaše do školního kufříku.“ 
Nápad, který ocení hlavně rodiče na začátku školního roku, tak nejen umožňuje dětem zdravě mlsat, ale ještě použít obal jako nezbytnou pomůcku do hodin výtvarné výchovy. V pytlíčcích najdou malí zákazníci křupavé ovoce, müsli, kaše. 

Zdravé trendy 

I když se zakladatelé firmy ze začátku starali hlavně o kvalitu surovin a jejich chuť, zákazníci je postrčili i směrem k výživové vyváženosti. Proto tak dnes mezi nejoblíbenější ingredience patří lyofilizované ovoce, různé druhy oříšků nebo třeba zelený čaj Matcha. Čaj nechybí v müsli směsích, sušenkách i čokoládě. Velký zájem je i o bezlepkové tyčinky. „Stroj na tyčinky jsme koupili před dvěma roky, sušenky i čokolády se dělají externě, ale z našich surovin a podle našich receptur,“ říká Tomáš Huber s tím, že v Mixitu je po pěti letech fungování zaměstnáno sedmdesát lidí a podíl prodaného zboží přes internet individuálním zákazníkům a v obchodech je 80 ku 20. 
„Doba spotřeby na naše výrobky je půl roku, chceme, aby je zákazníci nenechávali někde roky ležet, ale jedli je čerstvé, v té nejlepší kondici,“ dodává. 

0 Košík Nahoru